Trwa ładowanie...

Ford Kuga

Share
Ford Kuga
Źródło: TopGear
d1pk6tp

Nowemu SUV-owi Forda trudno cokolwiek zarzucić, jeśli nie myślisz o zjeżdżaniu z asfaltu, po nim Kuga jeździ, jak Focus, może nawet lepiej, twierdzi Jarosław Horodecki.

Takie mamy czasy, że nikt już nie projektuje aut od zera. Ford Kuga nie jest wyjątkiem. Podobnie jak nieco mniejszy od te Volkswagen Tiguan, powstały na podwoziu Golfa, terenowy Ford zbudowany jest na platformie Focusa. Inna rzecz, że powiększonej i zmodyfikowanej tak, by w kabinie SUV-a było więcej miejsca niż w pospolitym kompakcie. Mniejsza jednak o wnętrze. To, co naprawdę miło zaskakuje, to sposób, w jaki Kuga jeździ po asfaltowych drogach. Otóż robi to nawet lepiej – co jest zasługą napędu na cztery koła – niż Focus.

d1pk6tp

Przede wszystkim nie ma mowy o charakterystycznym dla vanów i SUV-ów bujaniu, kiedy próbujesz naprawdę szybko pokonać ostrzejszy zakręt. A na trasie testowego przejazdu było ich sporo. Możesz więc jechać szybko i nie musisz pamiętać o papierowych torebkach dla pasażerów.

ZOBACZ NOWEGO, MOCNEGO FORDA >>
To ważne – i dla Ciebie, i dla nich. Wiele imitacji terenówek (taką jest też Kuga) raczej nie spełnia wymagań kierowców z żyłką sportową. Powody? Pozbawiony czucia układ kierowniczy i natarczywa elektronika starająca się rekompensować niedoskonałości zawieszenia. Z Kugą nie ma tego problemu. Zmodyfikowane zawieszenie z Focusa w połączeniu z systemem firmy Haldex – zapewniającym napęd na cztery koła – pozwalają poczuć się jak w małym zgrabnym GTi. Focusowy układ kierowniczy daje przy tym miłe uczucie, że doskonale wiesz, co się dzieje na styku przednich kół z drogą.

d1pk6tp

Podziel się opinią

Share
d1pk6tp
d1pk6tp