Trwa ładowanie...
16-06-2008 15:38

Ford Kuga

Ford KugaŹródło: TopGear
d4cnpar
d4cnpar

Nowemu SUV-owi Forda trudno cokolwiek zarzucić, jeśli nie myślisz o zjeżdżaniu z asfaltu, po nim Kuga jeździ, jak Focus, może nawet lepiej, twierdzi Jarosław Horodecki.

Takie mamy czasy, że nikt już nie projektuje aut od zera. Ford Kuga nie jest wyjątkiem. Podobnie jak nieco mniejszy od te Volkswagen Tiguan, powstały na podwoziu Golfa, terenowy Ford zbudowany jest na platformie Focusa. Inna rzecz, że powiększonej i zmodyfikowanej tak, by w kabinie SUV-a było więcej miejsca niż w pospolitym kompakcie. Mniejsza jednak o wnętrze. To, co naprawdę miło zaskakuje, to sposób, w jaki Kuga jeździ po asfaltowych drogach. Otóż robi to nawet lepiej – co jest zasługą napędu na cztery koła – niż Focus.

Przede wszystkim nie ma mowy o charakterystycznym dla vanów i SUV-ów bujaniu, kiedy próbujesz naprawdę szybko pokonać ostrzejszy zakręt. A na trasie testowego przejazdu było ich sporo. Możesz więc jechać szybko i nie musisz pamiętać o papierowych torebkach dla pasażerów.

ZOBACZ NOWEGO, MOCNEGO FORDA >>
To ważne – i dla Ciebie, i dla nich. Wiele imitacji terenówek (taką jest też Kuga) raczej nie spełnia wymagań kierowców z żyłką sportową. Powody? Pozbawiony czucia układ kierowniczy i natarczywa elektronika starająca się rekompensować niedoskonałości zawieszenia. Z Kugą nie ma tego problemu. Zmodyfikowane zawieszenie z Focusa w połączeniu z systemem firmy Haldex – zapewniającym napęd na cztery koła – pozwalają poczuć się jak w małym zgrabnym GTi. Focusowy układ kierowniczy daje przy tym miłe uczucie, że doskonale wiesz, co się dzieje na styku przednich kół z drogą.

d4cnpar
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4cnpar