Nieprawdopodobne przeprowadzki
None
Poza tym – w miarę rozwoju systemów komunikacyjnych w miastach – zaistniała potrzeba przesuwania budowli, które np. blokowały poszerzanie ulic, a barbarzyństwem byłoby ich wyburzenie, bo są zabytkami wpisanymi na listę UNESCO.
Doszło więc np. do spektakularnego przesuwania gotyckich kościołów w Niemczech. Skoro jednak zaczęto przesuwać budowle „cywilne”, to i takimi przeprowadzkami zainteresował się przemysł – przesunięto np. kilka wielkich pieców w hutach, liczących – bagatela! ledwie do 40 metrów wysokości, czy przeprowadzek z miejscowości do miejscowości np. całych drewnianych silosów zbożowych.
Jednak zdecydowanie najciekawszą „przeprowadzką” było przemieszczenie nowej wieży kontroli lotów na lotnisku Heathrow w Londynie. Heathrow jest najbardziej zatłoczonym europejskim lotniskiem – stąd też i potrzeba jego ciągłej rozbudowy, co nieustannie ma miejsce i co można na własne oczy stwierdzić odwiedzając Londyn w 2-3letnich odstępach czasu. A nawet i krótszych – skoro obecnie przelewa się przezeń rocznie ponad sześćdziesięciomilionowy tłum pasażerów, to wszystko jest jasne.
Jasnym też jest, że jakikolwiek zator na Heathrow – związany na przykład z budową nowej wieży kontroli lotów i połączony z wyłączeniem choćby tylko jednego pasa – to totalna dezorganizacja ruchu i potworne koszty; oblicza się, że wyłączenie jednego pasa na jeden dzień oznaczałoby koszty rzędu nawet 20 milionów funtów (1 GBP – 5,33 PLN, kurs z 15.10.2007).
Zobacz również
* Megawiertło, które drąży tunele Megawiertło, które drąży tunele*
* Airbus został nowym królem Airbus został nowym królem*