Rolnicza przyszłość wyścigów

Rolnicza przyszłość wyścigów
Źródło zdjęć: © TopGear

Na torze pod Barceloną Piotr R. Frankowski spotyka Jasona Barlowa z brytyjskiego „Top Gear”. Obaj testują wyścigowe Seaty. Jednego na ropę, drugiego na benzynę. Wszystko po to, by przekonać się czy auta z silnikami Diesla są przyszłością sportów motorowych.

BOICIE SIĘ, ŻE NIEDŁUGO WSZYSTKIE fajne samochody znikną z ulic? Że zastąpią je elektryczne i hybrydowe bzdurki o urodzie chłodziarko-zamrażarki? Że sporty motorowe polegną pod naporem zakompleksionych histeryków, którzy tak drżą przed prawdziwym światem, że wolą przytulać się do drzew w lesie? Ja się boję. Na szczęście dla nas wszystkich z domieszką benzyny we krwi spece od sportów motorowych kombinują, jak sprawić, by nasze ukochane dyscypliny nie uległy darwinowskiej eliminacji.

W niektórych krajach jeżdżą wyścigówki zasilane bioetanolem, w Le Mans po raz kolejny wygrywa diesel, a w mistrzostwach świata samochodów turystycznych (bardzo podobnych z wyglądu do seryjnych) benzynowe BMW, Chevrolety i Hondy przegrały z turbodieslem Seata. Ale przecież wyścigi samochodowe jednoznacznie kojarzą się z wysokoobrotowymi silnikami, spalającymi pachnącą jak ekskluzywne perfumy wyczynową benzynę! Czy jest tam miejsce dla smrodliwego, wolnoobrotowego agregatu, który przywodzi na myśl raczej ociężałą maszynę rolniczą niż zwinną wyścigówkę?

Formuła mistrzów

Naprawdę popularne są na świecie tylko trzy serie sportów motorowych: Formuła 1, rajdowe samochodowe mistrzostwa świata (WRC) i wyścigowe mistrzostwa świata samochodów turystycznych (WTCC). Te ostatnie bardzo podobają się kibicom, bo w wyrównanej walce zmagają się tam auta podobne do seryjnych samochodów, które można kupić w salonie – BMW serii 3, Chevrolet Lacetti, Seat Leon. Wśród kierowców WTCC znaleźć można wielu gigantów ze świata wyścigówek o blaszanych dachach: Andy Priaulx, Alain Menu, Nicola Larini, Yvan Muller. Walczą na milimetry, niezwykle widowiskowo. Regulamin mistrzostw mocno ogranicza konstruktorów wyścigówek, które mają dwulitrowe silniki.

Źródło artykułu: WP Facet

Wybrane dla Ciebie

Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę