Sportowy Francuz
Peugeot od dawna słynie z rewelacyjnych prototypów koncepcyjnych. Ten wyjątkowo trafi do produkcji w niemal niezmienionej formie - Peugeot 308 RC Z powinien nastraszyć Audi TT. Porządnie!
PEUGEOT 308 RC Z trafi do produkcji już za dwa lata. Auto bazujące na konstrukcji seryjnego modelu 308, wykorzystujące sporo części aluminiowych, kompozytów i poliwęglanu ma stać się skutecznym konkurentem samochodów w stylu Audi TT. Prototyp koncepcyjny, którym jeździłem na torze badawczym Mortefontaine pod Paryżem został po raz pierwszy pokazany jesienią ubiegłego roku na salonie samochodowym we Frankfurcie.
Odmiennie niż w przypadku innych fantastycznych koncepcyjnych wozów Peugeota z ostatnich lat, samochód trafi do produkcji w 2010 roku i będzie wyglądał prawie dokładnie jak ten. Raczej nie będzie w nim stlowego zegara Bell&Ross, 19-calowych kół i foteli z aluminiowymi wstawkami, ale kto wie...Praktyczne coupe w układzie 2+2 ma duży bagażnik, silnik 1,6 litra, benzynowy z turbodoładowaniem, o mocy 218 KM, napędzający przednie koła za pośrednictwem nowej, 6-stopniowej mechanicznej przekładni.
W teorii silnik jest niebywale elastyczny, bo mimo małej pojemności skokowej potrafi wytworzyć 280 Nm momentu obrotowego (chwilowo 300 Nm w trybie Overboost).
SPORTOWA KREW FRANCUZA >>
W teorii? Nie tylko w teorii. Brzmi nieco chropawo - choć to może dobrze- ale faktycznie ciągnie bardzo mocno na każdym biegu. Łatwo wyczuć, że w konstrukcji jedynego prototypu pokazowego zastosowano wiele części seryjnych - samochód zachowuje się na zakrętach jak auto prawie przygotowane do produkcji. Zapewnień producenta o przyspieszeniu w 7 sekund do setki i prędkości maksymalnej 235 km/h nie dało się sprawdzić, naturalnie, ale zza kierownicy auto sprawia wrażenie zwartego i znacznie bardziej sportowego od wszystkich aktualnie sprzedawanych Peugeotów.