Top 10 Prestiżu i luksusu
Miejsce 10: BMW 760Li Exclusive Edition
None
W chwili premiery flagowe BMW podzieliło świat motoryzacji na dwa obozy. Jeden wychwalał nowoczesną linię nadwozia, drugi z rozrzewnieniem wspominał klasyczne kształty "siódemki" poprzedniej generacji. Nowa limuzyna nie tylko pod względem stylistyki odbiegała od standardów wyznaczonych przez BMW na długie lata. Z kabiny usunięto bowiem wiele przycisków, których funkcję przejęło pokrętło mające ułatwić obsługę samochodu. W rzeczywistości znacznie skomplikowało choćby obsługę nawigacji satelitarnej. Trzeba jednak zwrócić honor BMW. Sprzedaż ponad 160 000 egzemplarzy stanowi niezbity dowód, że klientom udało się znaleźć w "siódemce" to, co najważniejsze w limuzynie, czyli komfort, prestiż i osiągi na najwyższym poziomie. Do konstrukcji dwunastocylindrowego silnika użyto nie tylko stopów aluminium, ale i magnezu. Zmienne fazy rozrządu w połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewniają oszałamiające osiągi. Nawet pełne wykorzystanie możliwości silnika nie jest w stanie zmącić spokoju w idealnie wygłuszonej
kabinie. Na długiej liście wyposażenia znalazła się nawigacja satelitarna, odtwarzacz plików mp3 oraz zestaw głośnomówiący z obsługą technologii Bluetooth. BMW - podobnie jak konkurencja - oferuje swój flagowy model również ze zwiększonym rozstawem osi. Na wymagających nabywców czeka nawet pakiet sportowy, który zawiera m.in. zawieszenie o zoptymalizowanej charakterystyce tłumienia. Trafiająca właśnie na rynek wersja Exclusive Edition otrzymuje nowe, 19-calowe koła oraz specjalną kolorystykę kabiny i wnętrza. BMW stara się, jak to tylko możliwe, by przyciągnąć wahających się klientów. Warto dać szansę bawarskiej firmie i skusić się choćby na jazdę testową...
Silnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 445 KM
Moment obrotowy: 600 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,6 s
Masa: 2160 kg
Cena: 120 900 EUR
*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*