Top 10 Prestiżu i luksusu

None

Obraz

/ 10Miejsce 10: BMW 760Li Exclusive Edition

Obraz

W chwili premiery flagowe BMW podzieliło świat motoryzacji na dwa obozy. Jeden wychwalał nowoczesną linię nadwozia, drugi z rozrzewnieniem wspominał klasyczne kształty "siódemki" poprzedniej generacji. Nowa limuzyna nie tylko pod względem stylistyki odbiegała od standardów wyznaczonych przez BMW na długie lata. Z kabiny usunięto bowiem wiele przycisków, których funkcję przejęło pokrętło mające ułatwić obsługę samochodu. W rzeczywistości znacznie skomplikowało choćby obsługę nawigacji satelitarnej. Trzeba jednak zwrócić honor BMW. Sprzedaż ponad 160 000 egzemplarzy stanowi niezbity dowód, że klientom udało się znaleźć w "siódemce" to, co najważniejsze w limuzynie, czyli komfort, prestiż i osiągi na najwyższym poziomie. Do konstrukcji dwunastocylindrowego silnika użyto nie tylko stopów aluminium, ale i magnezu. Zmienne fazy rozrządu w połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewniają oszałamiające osiągi. Nawet pełne wykorzystanie możliwości silnika nie jest w stanie zmącić spokoju w idealnie wygłuszonej
kabinie. Na długiej liście wyposażenia znalazła się nawigacja satelitarna, odtwarzacz plików mp3 oraz zestaw głośnomówiący z obsługą technologii Bluetooth. BMW - podobnie jak konkurencja - oferuje swój flagowy model również ze zwiększonym rozstawem osi. Na wymagających nabywców czeka nawet pakiet sportowy, który zawiera m.in. zawieszenie o zoptymalizowanej charakterystyce tłumienia. Trafiająca właśnie na rynek wersja Exclusive Edition otrzymuje nowe, 19-calowe koła oraz specjalną kolorystykę kabiny i wnętrza. BMW stara się, jak to tylko możliwe, by przyciągnąć wahających się klientów. Warto dać szansę bawarskiej firmie i skusić się choćby na jazdę testową...

Silnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 445 KM
Moment obrotowy: 600 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,6 s
Masa: 2160 kg
Cena: 120 900 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

/ 10Miejsce 9: Volkswagen Phaeton Lang W12 6.0

Obraz

Volkswagen znaczy dokładnie tyle, co samochód dla ludu. Naszym zachodnim sąsiadom z pewnością trudno przyszło zaakceptowanie limuzyny dla ludu... Kupując samochód za kilkaset tysięcy euro, oczekuje się bowiem produktu, na który nie może sobie pozwolić statystyczny Kowalski. Kto zdecyduje się bliżej przyjrzeć flagowemu pojazdowi koncernu z Wolfsburga, nie będzie żałował. Co prawda prosta i surowa stylistyka nie rzuca na kolana, ale siła tej maszyny tkwi gdzie indziej. Dwunastocylindrowy silnik w układzie W produkuje 450 KM, a kulturą pracy potrafi uwieść koneserów motoryzacji. Dla fanów diesli przygotowano potężny motor V10 TDI. Silnik ma dość siły, by ruszyć z miejsca Boeinga 747... Phaeton otrzymuje również dopracowany napęd na cztery koła i pneumatyczne zawieszenie, które sprawi, że nawet najgorsza drodze będzie sprawiała wrażenie nieznacznie pofałdowanej. Pokonywanie większych dystansów uprzyjemnia czterostrefowa klimatyzacja, rozbudowany system audio, telewizor oraz tempomat utrzymujący optymalną
odległość od poprzedzającego pojazdu. Na pasażerów czekają skórzane fotele - przednie siedziska można ustawiać aż na dwanaście sposobów. Wnętrze sprawia wrażenie - podobnie jak karoseria - prostego, przemyślanego i funkcjonalnego. Komu nie wystarczy standardowa ilość miejsca w kabinie, może wybrać przedłużony wariant Phaetona. Karoseria o długości ponad 5 metrów oraz 3-metrowy rozstaw osi sprawi, że nawet najbardziej złośliwy sąsiad przestanie naśmiewać się z plebejskich korzeni Twojej limuzyny.

Silnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, układ "W"
Moc silnika: 450 KM
Moment obrotowy: 560 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 6,1 s
Masa: 2383 kg
Cena: 118 300 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

/ 10Miejsce 8: Lexus LS460

Obraz

Przejadła Ci się udziwniona stylistyka BMW, sztampowa prezencja Mercedesa, czy zewsząd znane spojrzenie Audi? Czas więc rozejrzeć się za godnym rywalem wymienionych maszyn. Odpowiedź przypłynęła z Kraju Kwitnącej Wiśni. Już sama nazwa Lexus zdaje się sugerować, że komfort podróżowania oraz standard wyposażenia modelu LS460 będzie utrzymany na najwyższym poziomie. Japoński koncern dokłada wszelkich starań, by przyciągnąć klientelę o proeuropejskich upodobaniach. Pomaga w tym wyjątkowo wysoka precyzja wykonania i jakość użytych materiałów oraz bardzo przystępna cena. Lexus gromi większość konkurentów w kategorii zaawansowania technicznego. Rozbudowana elektronika wywindowała standardy bezpieczeństwa do nieprzyzwoicie wysokiego poziomu. Jeżeli kierowca oderwie wzrok od drogi na dłuższą chwilę, system monitorujący może ostrzec go dźwiękowo, a nawet uaktywnić hamulce. Kolejnym fajerwerkiem jest automatyczna skrzynia biegów, która dysponuje aż... ośmioma przełożeniami! W ostatecznym rozrachunku największym
niedostatkiem samochodu może okazać się wyjątkowo skromna stylistyka. Pozbawione jakiejkolwiek ekstrawagancji nadwozie sprawia wrażenie nieprzeciętnie nudnego. Nie ma jednak wątpliwości, że będzie prezentowało się równie dobrze pod klubem golfowym, co pod filharmonią. Lexus LS460 idealnie kamufluje swoje możliwości i odkryją go tylko prawdziwi koneserzy wyrafinowanej techniki oraz luksusu...

Silnik: 4,6 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 380 KM
Moment obrotowy: 493 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,7 s
Masa: 1945kg
Cena: 82 000 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

/ 10Miejsce 7: Jaguar XJR

Obraz

Jaguarowska seria XJ jest znana od lat. Ponadczasowa stylistyka łączy w sobie elegancję ze sportową prezencją. Pod aluminiową karoserią skrywa się wiele nowoczesnych rozwiązań - z pneumatycznym zawieszeniem, wielkimi hamulcami Brembo oraz 6-biegowym "automatem" na czele. Po każdorazowym uchyleniu drzwi powita Cię zapach brytyjskiej skóry, a obszerny fotel zaprosi do zajęcia miejsca za kierownicą. Kabiny nie przesycono elektroniką oraz dziesiątkami przycisków. Ominęły ją również nowoczesne rozwiązania w stylu "plastikowego drewna". Jeżeli z katalogu wybierzesz orzechowe wykończenie, możesz być pewien, że okładziny będą faktycznie zrobione z prawdziwego drewna. Kto chce zadawać szyku, niestety musi pogodzić się z niedostatkami Jaguara XJ. Mikroskopijny bagażnik pomieści kije golfowe, ale przewóz kilku torb podróżnych będzie stanowił problem. Kabina przypomina garnitur skrojony na miarę... Któż jednak nie lubi przymierzyć czasami mniej dopasowanej odzieży? Wysokie spalanie rekompensuje wspaniały dźwięk ośmiu
cylindrów oraz świst kompresora. Silnik dysponuje potężną mocą już od niskich obrotów, dzięki czemu dostojne toczenie się po nadmorskich bulwarach przychodzi mu równie łatwo, co pogonie po autostradzie. Clou stanowi opcjonalny jaguar, który może prężyć się nad atrapą chłodnicy.

Silnik: 4,2 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 395 KM
Moment obrotowy: 553 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,3 s
Masa: 1665 kg
Cena: 117 000 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

/ 10Miejsce 6: Audi A8L 6.0 Quattro

Obraz

W sloganach reklamowych Audi twierdzi, że zdobywa przewagę nad konkurencją dzięki technice... Jednak na pierwszy rzut oka flagowe Audi A8 nie wyróżnia się niczym szczególnym. Dopiero po chwili dostrzega się nieprzeciętną elegancję oraz dynamikę prostych linii nadwozia. Nabywcy oczekujący bardziej nobliwego wyglądu mogą zdecydować się na wersję ze zwiększonym rozstawem osi, która oferuje większą swobodę pasażerom tylnej kanapy. Każdy znajdzie coś dla siebie również w szerokiej palecie jednostek napędowych. Topowy silnik ma 12 cylindrów, produkuje 450 KM i zapewnia niemal sportowe osiągi. Kto pogoni potężną limuzynę, już po 30 sekundach zobaczy na prędkościomierzu 250 km/h! W pełnym wykorzystaniu potencjału silnika pomaga doskonały napęd na cztery koła Quattro oraz pneumatyczne zawieszenie. Komputer sterujący pracą amortyzatorów dba o zapewnienie precyzji prowadzenia przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu resorowania. Skrzynia biegów została wyposażona w program sportowy, który w razie potrzeby
pozwoli w pełni wykorzystać możliwości silnika. Funkcjonalność, jakość wykonania oraz wyposażenie - jak przystało na Audi - stoi na najwyższym poziomie. Osoby planujące zakup samochodu na długie lata z pewnością ucieszą się z argumentu w postaci aluminiowej karoserii, której korozja nie straszna...

Silnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, układ "W"
Moc silnika: 450 KM
Moment obrotowy: 580 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,2 s
Masa: 1995 kg
Cena: 107 000 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

/ 10Miejsce 5: Maserati Quattroporte

Obraz

Włoska marka słynie przede wszystkim z produkcji sportowych coupe. Mimo że flagowy pojazd kusi zadziornym charakterem, otrzymuje dwie pary drzwi i potrafi przetransportować w komfortowych warunkach aż pięć osób. Quattroporte to prawdziwe GTI wśród limuzyn. Nadwozie wystylizowane w studiu Pininfarina jest eleganckie, a zarazem agresywne. Wnętrze nie należy do najprzestronniejszych w klasie, ponieważ widlasty silnik został umieszczony za przednią osią, a skrzynię biegów zespolono z tylnym mostem. Wymiernym efektem jest idealny rozkład masy. Jeżeli nabywca odkryje doskonałe właściwości jezdne flagowego Maserati z pewnością będzie podróżował do domu najbardziej krętymi szlakami... Również szybkie przeloty autostradami nie dadzą powodów do wstydu, gdyż silnik i układ przeniesienia napędu powstał w kooperacji z Ferrari. Stado 400 koni pod maską nie jest ograniczane przez elektronikę i pozwala popędzić znacznie szybciej od posiadaczy innych limuzyn. Bezkompromisowe rozwiązania szerokim łukiem ominęły wnętrze. Co
prawda kierowca będzie miał okazję do zatopienia się w mocno wyprofilowanym fotelu i położenia rąk na kierownicy, za którą znalazły się manetki do zmiany biegów, jednak wykończenie szlachetnymi gatunkami drewna i zapach skóry przywiedzie na myśl złote lata motoryzacji. Wystarczy jednak rzut oka na prędkościomierz wyskalowany do 320 km/h by, po raz kolejny stało się jasne, że Quattroporte jest wilkiem w owczej skórze. Zakup flagowego Maserati oznacza dołączenie do zacnego grona ich posiadaczy, wśród których jest Marcello Mastroianni, Luciano Pavarotti oraz Anthony Quinn.

Silnik: 4,2 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 400 KM
Moment obrotowy: 451 Nm
Prędkość maksymalna: 275 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,2 s
Masa: 1970 kg
Cena: 110 000 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

/ 10Miejsce 4: Mercedes-Benz S 63 AMG

Obraz

Mercedes klasy S przez długie lata uchodził za synonim luksusowego wozu. Zachwycał jakością wykończenia, trwałością, prestiżem oraz komfortem, jaki zapewniał podróżnym. Wytykano mu jedynie specyficzną stylistykę. Linie karoserii były do przesady proste, co w zestawieniu z gabarytami "eSki" dawało wrażenie podróżowania szafą pancerną. Czasy jednak się zmieniają, skapitulować musiało również klasyczne oblicze flagowego Mercedesa. W najnowszym wydaniu klientów powitają ciekawie przetłoczone błotniki oraz zadziorne spojrzenie przednich świateł i atrapy. Na koneserów mocnych wrażeń w luksusowej oprawie czekają dodatki przygotowane przez firmę AMG - począwszy od felg, a skończywszy na tuningowanym silniku. Pewne prowadzenie, przy zachowaniu wysokiego komfortu resorowania zapewnia aktywne zawieszenie ABC. Po dociśnięciu pedału gazu do oporu 12 cylindrów z basowym pomrukiem zabiera się do pracy i katapultuje pojazd w tempie, którego nie powstydziłoby się Ferrari. Potężne hamulce skracają do minimum dystans potrzebny
do zatrzymania. Gdyby kierowcy zdarzyło się przecenić swoje umiejętności, elektroniczne układy wspomagania przegrają walkę z prawami fizyki i auto w niekontrolowany sposób opuści drogę, o bezpieczeństwo podróżnych zadba układ Pre-safe, który ułamki sekundy przed uderzeniem w przeszkodę ustawi fotele i napnie pasy w sposób minimalizujący ryzyko odniesienia obrażeń. Mercedes od dawna rozpieszcza klientów odrobiną szaleństwa przy dużej dozie rozsądku. Koncern nie mógł postąpić inaczej w przypadku flagowej limuzyny...

Silnik: 6,2 litra, 12-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 525 KM
Moment obrotowy: 630 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 4,6 s
Masa: 2019 kg
Cena: 130 000 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

/ 10Miejsce 3: Bentley Continental Flying Spur

Obraz

Kolejny szlachcic z Wielkiej Brytanii wdarł się na podium dzięki prestiżowi i piekielnie mocnemu silnikowi. Wystarczy raz uchylić drzwi, by uzależnić się od tej maszyny. Samo przygotowanie drewna do wykończenia kabiny zajmuje 2 tygodnie! Niewiele mniej czasu potrzeba na obszycie skórami najwyższej jakości niemal wszystkich elementów wnętrza, czy też wygrawerowanie logo marki na dźwigni zmiany biegów. Odpowiednią dozę komfortu zapewnia czterostrefowa klimatyzacja i elektronicznie regulowane zawieszenie. W przeciwieństwie do większości luksusowych samochodów, prędkość Bentleya limituje jedynie wyobraźnia i ciężar prawej stopy kierowcy oraz opory powietrza. Tradycyjne 250 km/h stanowi rozgrzewkę dla Continentala, który na długich prostych potrafi przekroczyć magiczne 300 km/h! To jednak nie ostatnie słowo maszynowni zaprojektowanej przez speców z Volkswagena. Dwie turbosprężarki tłoczą do cylindrów niewyobrażalne ilości powietrza. Wymiernym rezultatem jest spalanie, którego górna granica jest trudna do
ustalenia, jak i potężny moment obrotowy. Imponujące 650 Nm jest dostępne przy niewiarygodnie niskich 1600 obr./min, dzięki czemu nawet najdrobniejsze trącenie gazu katapultuje Bentleya do przodu. Pełne wykorzystanie potencjału silnika na mniej przyczepnych nawierzchniach zapewnia dopracowany napęd 4x4. Niejeden posiadacz sportowego auta może się więc bardzo zdziwić, gdy zostanie znokautowany przez 5,3 metrową limuzynę...

Silnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, układ "W"
Moc silnika: 552 KM
Moment obrotowy: 650 Nm
Prędkość maksymalna: 304 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,0 s
Masa: 1995 kg
Cena: 177 000 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

/ 10Miejsce 2: Rolls-Royce Phantom

Obraz

Luksusowy samochód? Pierwsze skojarzenie, jakie nasuwa się większości ankietowanych to oczywiście Rolls-Royce. Charakterystyczna atrapa chłodnicy ze statuetką Spirit of Ecstasy wzbudzi zachwyt i pożądanie w każdym miejscu globu. Wybrała go królowa brytyjska i wielu możnych tego świata, a chęć posiadania własnego egzemplarza wyraziły kolejne tysiące osób... Trudno o lepszą rekomendację. Brytyjska marka wyróżnia się własnym stylem. Nie kopiuje, ani nie naśladuje rozwiązań konkurencji, ponieważ podczas 100 lat bytności na rynku ustanowiła wiele standardów. Odejście od nich mogłoby być dla potencjalnych klientów pigułką ciężką do przełknięcia. Styliści zadecydowali, że krążownik, który często parkuje pod pałacami powinien przypominać ich miniaturę. Designerzy nie zaprzątali sobie głowy aerodynamiką - Rolls miał być majestatyczny. We wnętrzu czas płynie w innym tempie. Obszerne siedzenia, zapach skóry i kilkucentymetrowej grubości wykładzina podłogi pozwala poczuć się jak w klubie dla brytyjskiej arystokracji.
Nowoczesne rozwiązania są wyjątkowo dobrze skrywane - na desce rozdzielczej znajduje się panel z zegarem, który na życzenie kierowcy odsłania ekran nawigacji satelitarnej. Poruszanie się po menu zapewnia wielofunkcyjne pokrętło. O komfort jazdy dba elektronika, która może zmieniać siłę tłumienia pneumatycznego zawieszenia do 100 razy w ciągu sekundy. Aluminiowa karoseria przetrwa latami, podobnie jak duch Rolls-Royca. W dzisiejszym świecie liczy się przede wszystkim perfekcja, wygoda oraz techniczne wodotryski, więc pierwszy stopień podium musiał paść łupem Maybacha. Kto jednak bardziej ceni szyk, klasę i ponadczasowość, bez wątpienia powinien zamówić Phantoma.

Silnik: 6,75 litra, 12-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 460 KM
Moment obrotowy: 720 Nm
Prędkość maksymalna: 240 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,7 s
Masa: 2530 kg
Cena: 370 000 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

10 / 10Miejsce 1: Maybach 62 S

Obraz

Kilka lat temu reaktywowano niemiecką firmę-legendę. Od tego czasu słowo "luksus" zostało przeniesione do innego wymiaru. W kategorii przestrzeni w kabinie, obszerności siedzeń, filtrowania nierówności oraz wyciszenia wnętrza Maybach jest o rząd wielkości lepszy od pozostałych limuzyn. Niemiecki krążownik szos już w podstawowej wersji jest olbrzymi. W przedłużonym wariancie nawet rosły koszykarz będzie mógł rozłożyć fotel i w pełni wyprostować nogi. O tak oczywistych dodatkach jak wentylacja siedzisk, fotochromatyczny dach, domykanie drzwi, czy podręczny barek nie ma nawet potrzeby wspominać. Na życzenie zamawiającego Maybach może zostać wykończony włóknem węglowym, fortepianowym drewnem, a nawet złotem i diamentami... Limit ustala jedynie wyobraźnia oraz zasobność portfela przyszłego właściciela. Niemało banknotów trzeba będzie również zostawiać na stacjach benzynowych. Posiadanie najmocniejszej limuzyny na świecie musi jednak wiązać się z ponadprzeciętnymi kosztami. 12 cylindrów odwdzięcza się bezszelestną
i bezwibracyjną pracą oraz osiągami, które zawstydzą niejedno auto aspirujące do miana sportowego. Potężna maszyna jest wyposażana w pneumatyczne zawieszenie oraz elektrohydrauliczne hamulce. Pracą obu układów zawiaduje oczywiście elektronika. Mimo fajerwerków technicznych Maybach nie razi nazbyt nowoczesną stylistyką. Niewprawne oko nie raz stwierdzi, że to kolejna wersja Mercedesa. Maybach 62S gra jednak w zupełnie innej lidze. Dość powiedzieć, że karoseria ma 6,2 metra długości...

Silnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 612 KM
Moment obrotowy: 1000 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,2 s
Masa:2855 kg
Cena: 517000 EUR

*TOP 10 SPORTU I LUKSUSUTOP 10 SPORTU I LUKSUSU*

Wybrane dla Ciebie
Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę