8. Junkers Ju-88
Ju-88 dla wielu obserwatorów mógłby zająć pierwsze miejsce w rankingu TOP Ten. W1936 roku oblatywanie samolotu utrzymywane było w ścisłej tajemnicy. To dobrze, bowiem Ju-88 V1 rozbił się podczas startu do lotu, w czasie którego miano zademonstrować jego maksymalną prędkość. Ostatnim prototypem zbudowanym od podstaw był Ju-88 V5 udoskonalony dla uzyskania minimalnego oporu i oblatany w kwietniu 1938 roku. Ten właśnie samolot ustalił rekord prędkości lotu na odcinku 1000 km z ładunkiem 2000 kg wynoszący 517 km/h w roku 1939.
Ju-88 V4 miał już fotele dla całej czteroosobowej załogi, duży przeszklony nos, złożony z 20 płaskich elementów, oraz dolne stanowisko strzeleckie z karabinem maszynowym MG 15. Ju-88 niemiecki dwusilnikowy samolot z okresu II wojny światowej. Był jednym z najbardziej wszechstronnych samolotów tego konfliktu, zaprojektowany jako szybki bombowiec - bezkonkurencyjny w atakach z niewielkiej wysokości i płytkiego lotu nurkowego. Mógł też pełnić rolę nocnego myśliwca, bombowca torpedowego i samolotu rozpoznawczego. Prędkością, pułapem, udźwigiem bomb oraz uzbrojeniem pokładowym przewyższał standardowy niemiecki bombowiec taktyczny Heinkel He 111.
Zobacz również Bałtyk: ulubiony cmentarz boga mórz - Neptuna Żelazne morskie potwory Czynnik strachu. Czołgi, które niszczyły i zabijały *TOP 10 karabinów, które niosły śmierćTOP 10 karabinów, które niosły śmierć* Śmierć w puszce, czy koszmar podwodnych okrętów
*Przed inwazją na Iran?Przed inwazją na Iran?*