Miejsce 9. Pancerniki typu Deutschland
Pancerniki tego typu zaliczają się do tzw. "pancerników kieszonkowych". Oczywiście nazwa - kieszonkowy jest ironiczna, gdyż były to pierwsze niemieckie potężne okręty wojenne łączące w sobie krzyżówkę pancernika i krążownika. Banderze niemieckiej służyły od 1931 do 1945 roku. Charakteryzowały się potężną artylerią i zastosowanymi silnikami spalinowymi. "Kieszonkowce" nie wykorzystywały, jak większość ich krewniaków - turbin parowych. Miały wyporność 11 500 ton, rozwijały prędkość 26 węzłów a ich załoga liczyła ok. 1150 osób.
Do najważniejszych przedstawicieli kieszonkowców" należały Admirał Graf Spee, Admirał Scheer i Lützow (były - Deutschland). Lützow to bezpośrednia modyfikacje starego okrętu Deutschland, jednak, według Adolfa Hitlera, nazwa ta nie mogła być utrzymana ze względów propagandowych, głównie na wypadek zatopienia okrętu. Chyba w związku ze zmianą imienia Lützow nie miał szczęścia w potyczkach morskich. Najpierw w kwietniu 1940 podczas inwazji na Norwegię, a potem, gdy ranny wracał do portu w Kilonii został dwukrotnie celnie zaatakowany z powietrza i uszkodzony. Po długotrwałym remoncie, praktycznie w porcie dosięgnęła go brytyjska torpeda. Od tego czasu do końca 1944 pływał po Bałtyku jako jednostka szkoleniowa. Pod koniec wojny ochraniał ogniem Niemców wycofujących się z Fromborka i ostrzeliwał Sowietów wypierających faszystów z Gdańska i Gdyni. W okolicach Świnoujścia osiadł na mieliźnie, 4 maja 1945 roku został zniszczony przez Niemców. Wydobyli go Rosjanie i zatopili w 1947 roku w głębinach Bałtyku, podczas
eksperymentów z nowymi bombami lotniczymi. Obecnie spoczywa na głębokości 115 metrów.