Chroń nogi i głowę
Szczególnie istotny jest ten ostatni element, czyli ochrona nóg. Przypomnijmy chociażby katastrofę lotu British Midland 92, do której doszło w 1989 roku. Zginęło w niej 47 osób, 79 zostało rannych. Oględziny obrażeń u ofiar i ocalałych wykazały wiele złamań nóg poniżej kolan, do czego doszło poprzez silne uderzenie w fotel znajdujący się przed pasażerem.
Aby tego uniknąć, stopy powinniśmy ustawić płasko na podłodze, lekko cofnięte poza linię kolan. Bagaż zaś niech stoi pod siedzeniem przed nami, dzięki czemu zadziała jak amortyzator. Warto głowę ochronić np. poduszką. Najlepiej gdybyś nie miał w kieszeni spodni ani koszuli żadnych długopisów czy innych ostrych przedmiotów, osoby noszące protezę dentystyczną powinny ją w sytuacji zagrożenia wyjąć. Bezpieczną pozycję utrzymujmy aż do całkowitego zatrzymania się samolotu - często po pierwszym uderzeniu następuje kilka kolejnych, na które także warto być przygotowanym.